مشکل دیگری که در اکثر سال های خدمتم با آن روبرو بوده ام اشکالات املایی دانش آموزان بوده که اشکالات املایی دانش آموزان از دیدگاه زبان شناختی بر اثر اشکالات رسم الخطی ، تأثیر لهجه و گویش محلی دانش آموزان و فرایندهای آوایی حذف ، تبدیل و افزایش و قلب به وجود می آیند و از دیدگاه روان شناختی از ماورد زیر سرچشمه می گیرند.

 

http://rozup.ir/view/2753499/2323.jpg

1-  نارسا نویسی

2- ضعف در حافظه دیداری

3-ضعف در حساسیت شنیداری

4- وارونه نویسی یا قرینه نویسی

5-عدم دقت

نارسا نویسی :

خطاهای متداولی که در نوشتن دانش آموزان با آن برخورد داشته ام :

1-  کج نویسی

2- پرفشار نویسی

3- کم رنگ نویسی

4- پررنگ نویسی

 

5- زاویه دار نویسی

6- نا مرتب نویسی

7- فاصله گذاری بیش از حد

8-بزرگ یا کوچک نویسی بیش از حدبوده است.

اقداماتی که برای نارسا نویسی انجام داده ام بدین شرح است :

1- ابتدا از دانش آموز نارسانویس می خواستم با مداد خطوطی را به دلخواه رسم کند

2- سپس از او می خواستم که در منزل و مدرسه به دلخواه نقاشی کرده و رنگ بزند.

3- به وضعیت نشستن کودک توجه نموده و آن را اصلاح کردم ، او باید کاملاً راحت روی صندلی می نشست.

4- توجه به این که کاغذ یا دفترش ، راست باشد ، لبه کاغذ با لبه میزش بیش از 15 درجه انحنا نداشته باشد.

5- نحوه مداد گرفتن دانش آموز را کنترل نموده و شیوه درست گرفتن مداد را به او آموزش میدادم.

6- اگر انگشتان و عضلات کوچک و بزرگ دست او ضعیف بود از او می خواستم از مدادهای باریک و قطر کمتر استفاده کنم .

 

7- برای تقویت عضلات دست از اولیای او می خواستم در منزل از فعالیت های زیر استفاده کند: الف- مچاله کردن رومه ، ب- بریدن اشکال مختلف با استفاده از قیچی ، ج- بستن بند کفش و زیپ لباس و دکمه ، د- رسم دو خط موازی و سپس بین دو خط موازی بنویسند


تدریس خصوصی اول دبستان نویسی ,دانش ,خواستم ,آموزان ,استفاده ,اشکالات ,دانش آموزان ,دانش آموز ,نارسا نویسی ,اشکالات املایی ,املایی دانش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ایران شعر ::: IranPoems.ir ::: بازیگری را یاد بگیرید قیمت طلا بروز برترین مرجع تخصصی معماری و سازه های ایران همه چی موجوده مجله گل من هر چی که بخوای